SaldeoSMART: Nowa funkcja - Raporty po wymiarach

Raportowanie po wymiarach w SaldeoSMART to kolejna funkcja, którą udostępniamy naszym użytkownikom w odpowiedzi na ich oczekiwania. Dzięki temu osoby z prawem do raportów mają możliwość wygenerowania raportu uwzględniającego wybrane wymiary oraz ich wartości ustawione na dokumentach. W raportach bierzemy pod uwagę tylko dokumenty kosztowe (faktury kosztowe, towar/materiał). Dokumenty muszą mieć wskazaną datę sprzedaży oraz ustawione wszystkie wymiary, które są wskazane podczas generowania raportu. Dokumenty sprzedażowe nie są uwzględniane. Dotyczy to dokumentów bez obiegu dokumentów. W obiegu dokumentów uwzględniane są natomiast dokumenty, które zostały utworzone przez użytkowników na podstawie tych dwóch modeli.
KORZYŚCI DLA UŻYTKOWNIKA

  • Dokumenty, które dodawane są do SaldeoSMART często opisywane są wymiarami, co powoduje, że są one opisane przejrzyście i posiadają jasną klasyfikację kosztów. Wybierane parametry są bowiem dostosowane do indywidualnych potrzeb danej firmy, czy biura.
  • Za sprawą raportów użytkownicy widzą jakie dokładnie kwoty odpowiadają poszczególnym wymiarom, a co za tym idzie, w jaki sposób przedstawiają się koszty dla wybranego projektu, centrum kosztów lub budżetu.
  • Po wygenerowaniu raportu można też wskazać sumę dla poszczególnych wymiarów (lub ich wartości), a także, które dokumenty zostały uwzględnione przy raporcie.
  • Raporty po wymiarach dostępne są dla użytkowników z prawem do raportów: dla biur rachunkowych (w pakiecie Asystent księgowy, Specjalista, Ekspert), ich klientów natomiast dla firm (w pakiecie Specjalista i Ekspert).
  • Jeżeli firma lub biuro korzysta dodatkowo z obiegu dokumentów ma pełną kontrolę nad ich przepływem oraz spójnością danych na poszczególnych etapach, ponieważ zwykle przebiegają one według standardów obowiązujących w firmie. Można też zarządzać uprawnieniami i dostępem do poszczególnych parametrów przez użytkowników. Dzięki temu w obiegu dokumentów istnieje możliwość dokładnego wskazania, kto i w jakim zakresie będzie opisywać dokument. To ma później znaczenie przy generowaniu poprawnego raportu.

 

JAKIE WARUNKI MUSI SPEŁNIAĆ WYMIAR, BY NA JEGO PODSTAWIE WYGENEROWAĆ RAPORT?

Przed wygenerowaniem raportu po wymiarach trzeba sprawdzić w edycji, czy dany wymiar spełnia określone warunki (zakładka Parametry->Wymiary). Ważny jest przede wszystkim typ wymiaru: lista wartości do wyboru. Dla innego typu raportu nie generujemy.
Dodatkowo musimy zaznaczyć:

  • Wymiar przeznaczony dla dokumentów: Tak
  • Wiele wartości dla wymiaru: Nie
  • Wymiar ustawiany na pozycjach: Tak (opcjonalnie)

saldeo_raportowanie_1.jpg

Przy dodawaniu natomiast nowego wymiaru należy pamiętać, aby wybrać odpowiednie opcje.


SPOSÓB LICZENIA W RAPORCIE


W generowanym raporcie pod uwagę brane są następujące warunki:

  • ustawienie kwoty dla wszystkich wymiarów wskazanych w kryteriach generowania raportu
  • poprawne ustawienie wymiaru/wymiarów na dokumencie
    •  uwzględniane są wymiary zawarte w nagłówku dokumentu
    •  uwzględniane są wymiary na pozycjach VAT
  • kolejność ustawionych wymiarów
  • wskazanie kwoty netto dokumentu
    •  uwzględniamy również wartość zerową
    •  kwoty w walutach obcych przeliczne są zgodnie z aktualnym kursem NBP
  • uwzględniamy, czy dany dokument jest korektą
  • zdefiniowanie daty operacji (dostawy) dokumentu

Pamiętaj! Raport może nie uwzględniać świeżo dodanych lub edytowanych dokumentów.


JAK WYGENEROWAĆ RAPORT PO WYMIARACH?

Aby to zrobić trzeba przejść do zakładki Raporty -> Raport po wymiarach, która znajduje się w menu bocznym.

saldeo_raportowanie_2.jpg

Następnie ustalamy zakres dat (nie może być dłuższy niż 12 miesięcy) i klikamy Wybierz wymiary.

saldeo_raportowanie_3.jpg
W pojawiającym się oknie wybieramy interesujące nas wymiary i wartości z rozwijalnej listy.

saldeo_raportowanie_4.jpg
Raport można wygenerować dla:
✔️ jednego wymiaru (ogólnie)
✔️ dla konkretnej wartości jednego wymiaru
✔️ dla więcej niż jednego wymiaru
Warto pamiętać, że raport można wygenerować maksymalnie dla 3 wymiarów, dodawanych za pomocą przycisku Dodaj Wymiar. Dla każdego z nich można natomiast wybrać wszystkie wartości lub wybrane (minimum 1).

saldeo_raportowanie_5.jpg

saldeo_raportowanie_6.jpg
Pamiętaj! Struktura raportu zależy od kolejności dodawania wymiarów, ma ona formę kaskadową. Głównym, wyjściowym wymiarem jest pierwszy wymiar. Każdy kolejny jest uszczegółowieniem poprzedniego. Aby ją zmienić lub edytować wartości należy kliknąć Zmień wymiary w nagłówku.

saldeo_raportowanie_7.jpg
WYKRES I TABELA

Kiedy już wszystkie interesujące nas parametry zostały wybrane, klikamy w przycisk Generuj raport. Dane, które wyświetlą się w SaldeoSMART przedstawiane są w formie tabeli i wykresu. Generowanie wykresu i tabeli do raportu po wymiarach

 

POBIERANIE RAPORTU DO EXCELA

Wygenerowany raport można też wyeksportować do pliku Excel.

saldeo_raportowanie_8.jpg
Po kliknięciu przycisku Eksportuj dane do Excel, wyświetli się okienko odpowiednim komunikatem.
Zgodnie z nim, gdy raport jest gotowy, pod ikoną dzwoneczka, pojawi się stosowna informacja. Teraz można pobrać go na dysk komputera.
Otrzymamy pełen raport dla każdej wartości wymiaru.

saldeo_raportowanie_9.jpg
Raport dostępny jest do pobrania przez 30 dni. Również na Liście operacji będziemy widzieć status oraz datę jego ważności.

Konsulting

System do obsługi handlu i dystrybucji ImB2B integrujemy z systemami księgowymi i ERP – mamy doświadczenie w integracji z systemami Comarch, Enova, SAP, Trawers, Symfonia. Na życzenie Klienta jesteśmy w stanie wykonać większość indywidualnych integracji. ImB2B jest wykonany w w technologii RWD i dostępny na wszystkich urządzeniach mobilnych.

Wsparcie IT dla biznesu

Firma WEDOIT Sp. z o.o. od 2003 roku zajmuje się profesjonalną obsługą informatyczną i outsourcingiem na terenie całego kraju.

Wdrożenia systemów ERP

System do obsługi handlu i dystrybucji ImB2B integrujemy z systemami księgowymi i ERP – mamy doświadczenie w integracji z systemami Comarch, Enova, SAP, Trawers, Symfonia.