Raportowanie po wymiarach w SaldeoSMART to kolejna funkcja, którą udostępniamy naszym użytkownikom w odpowiedzi na ich oczekiwania. Dzięki temu osoby z prawem do raportów mają możliwość wygenerowania raportu uwzględniającego wybrane wymiary oraz ich wartości ustawione na dokumentach. W raportach bierzemy pod uwagę tylko dokumenty kosztowe (faktury kosztowe, towar/materiał). Dokumenty muszą mieć wskazaną datę sprzedaży oraz ustawione wszystkie wymiary, które są wskazane podczas generowania raportu. Dokumenty sprzedażowe nie są uwzględniane. Dotyczy to dokumentów bez obiegu dokumentów. W obiegu dokumentów uwzględniane są natomiast dokumenty, które zostały utworzone przez użytkowników na podstawie tych dwóch modeli.
KORZYŚCI DLA UŻYTKOWNIKA
JAKIE WARUNKI MUSI SPEŁNIAĆ WYMIAR, BY NA JEGO PODSTAWIE WYGENEROWAĆ RAPORT?
Przed wygenerowaniem raportu po wymiarach trzeba sprawdzić w edycji, czy dany wymiar spełnia określone warunki (zakładka Parametry->Wymiary). Ważny jest przede wszystkim typ wymiaru: lista wartości do wyboru. Dla innego typu raportu nie generujemy.
Dodatkowo musimy zaznaczyć:
Przy dodawaniu natomiast nowego wymiaru należy pamiętać, aby wybrać odpowiednie opcje.
SPOSÓB LICZENIA W RAPORCIE
W generowanym raporcie pod uwagę brane są następujące warunki:
Pamiętaj! Raport może nie uwzględniać świeżo dodanych lub edytowanych dokumentów.
JAK WYGENEROWAĆ RAPORT PO WYMIARACH?
Aby to zrobić trzeba przejść do zakładki Raporty -> Raport po wymiarach, która znajduje się w menu bocznym.
Następnie ustalamy zakres dat (nie może być dłuższy niż 12 miesięcy) i klikamy Wybierz wymiary.
W pojawiającym się oknie wybieramy interesujące nas wymiary i wartości z rozwijalnej listy.
Raport można wygenerować dla:
✔️ jednego wymiaru (ogólnie)
✔️ dla konkretnej wartości jednego wymiaru
✔️ dla więcej niż jednego wymiaru
Warto pamiętać, że raport można wygenerować maksymalnie dla 3 wymiarów, dodawanych za pomocą przycisku Dodaj Wymiar. Dla każdego z nich można natomiast wybrać wszystkie wartości lub wybrane (minimum 1).
Pamiętaj! Struktura raportu zależy od kolejności dodawania wymiarów, ma ona formę kaskadową. Głównym, wyjściowym wymiarem jest pierwszy wymiar. Każdy kolejny jest uszczegółowieniem poprzedniego. Aby ją zmienić lub edytować wartości należy kliknąć Zmień wymiary w nagłówku.
WYKRES I TABELA
Kiedy już wszystkie interesujące nas parametry zostały wybrane, klikamy w przycisk Generuj raport. Dane, które wyświetlą się w SaldeoSMART przedstawiane są w formie tabeli i wykresu. Generowanie wykresu i tabeli do raportu po wymiarach
POBIERANIE RAPORTU DO EXCELA
Wygenerowany raport można też wyeksportować do pliku Excel.
Po kliknięciu przycisku Eksportuj dane do Excel, wyświetli się okienko odpowiednim komunikatem.
Zgodnie z nim, gdy raport jest gotowy, pod ikoną dzwoneczka, pojawi się stosowna informacja. Teraz można pobrać go na dysk komputera.
Otrzymamy pełen raport dla każdej wartości wymiaru.
Raport dostępny jest do pobrania przez 30 dni. Również na Liście operacji będziemy widzieć status oraz datę jego ważności.
Konsulting
System do obsługi handlu i dystrybucji ImB2B integrujemy z systemami księgowymi i ERP – mamy doświadczenie w integracji z systemami Comarch, Enova, SAP, Trawers, Symfonia. Na życzenie Klienta jesteśmy w stanie wykonać większość indywidualnych integracji. ImB2B jest wykonany w w technologii RWD i dostępny na wszystkich urządzeniach mobilnych.
Wsparcie IT dla biznesu
Firma WEDOIT Sp. z o.o. od 2003 roku zajmuje się profesjonalną obsługą informatyczną i outsourcingiem na terenie całego kraju.
Wdrożenia systemów ERP
System do obsługi handlu i dystrybucji ImB2B integrujemy z systemami księgowymi i ERP – mamy doświadczenie w integracji z systemami Comarch, Enova, SAP, Trawers, Symfonia.